Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2121 ggr
[Boxman]
12/26/11, 3:28 PM

Frågor till Redanframme

Jag hittade ett par intressanta formuleringar från användaren redanframme i denna tråd och tänkte att saken kunde vara intressant att diskutera. Redanframme skrev:

"Varför Kristendomen den rätta religionen? Den enda rätta utan undantag? För att Bibeln är den enda heliga skriften som har fullt stöd i verkligheten, och i vetenskapen. Man kan välja att blunda för den enorma mängd fakta som totalt desarmerar evolutionisternas tro. Visst, gör det. Men betänk, att du lever bara en gång, så vitt du vet. Om du väljer att bortse från den kristna sidans bevisföring, då har du dömt dig själv, och du har blivit en religiös anhängare av evolutionsläran."

Det skall alltså finnas empriska bevis för att kristendomen och bibeln är bokstavligt sann, och både biologiska, geologiska och arkeologiska studier skall understödja detta faktum. Vilken bevisföring, exakt, är det som avses här? Varför har vi bättre skäl att tro att kristendomen är sann än att den är falsk, sett till empirisk, oserverbar fakta?

Trådtiteln har ändrats/Mod

Annons:
Krumas
12/26/11, 8:21 PM
#1

Vad är evolutionister? Jag har aldrig hört attt några har en religiös tro på en vetenskaplig teori?

[Boxman]
12/26/11, 10:48 PM
#2

#1

Jag satt precis och undrade samma sak. Jag har aldrig helt förstått vad man lägger in i ett begrepp som "evolutionism" och heller aldrig träffat något som själv säger företräda denna "tro". Vad menar man egentligen när man kallar någon "evolutionist"?

(Nu har moderator också döpt om tråden till "frågor till redanframme" men jag vill bara förtydliga att för min del får naturligtvis alla som vill och har lust vara med och diskutera dessa frågor.)

Woodland
12/26/11, 11:23 PM
#3

# 1

(Nu har moderator också döpt om tråden till "frågor till redanframme" men jag vill bara förtydliga att för min del får naturligtvis alla som vill och har lust vara med och diskutera dessa frågor.)

Du har citerat Redanframme och det är endast rätt att h-n få tillfälle att svara först och främst.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: