Annons:
Etikettjesus
Läst 2303 ggr
ks.gerbil
12/13/11, 5:20 PM

lite hjälp

hej :) jag har ett religions prov nu på fredag och ville fråga om ni kan hjälpa mig lite och se  om något jag har missat något om jesus liv :) kan ni i punkt form berätta om hans liv? de högsta momenten i hans liv? skulle vara jätte tacksam :)

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Camillhe
12/13/11, 8:30 PM
#1

Haha, du får allt göra din läxa självFlört

ks.gerbil
12/13/11, 9:19 PM
#2

Ok…går det bra om jag hittar allt visar er den och sen säger ni om det fattas något? Jag har frågat min lärare idag om man fick fråga till någon som visste mer och då sa hon att det var okej bara göra det lite till min egen så jag inte säger exagt som dem. Det är i.gen problem då jg inte gillar att härma människor.

Gerbil-hemsidan hittar du R

OlgaMaria
12/13/11, 9:51 PM
#3

Ja, gör så! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ks.gerbil
12/14/11, 4:12 PM
#4

det kanske är bara jag men hittar inte så mycke :P detta är vad jag har lyckats komma över från släcktingar och NT.

- född 25 december i ett stall med en åsna och en tjur av maria och josef

-predikerade mycke som barn och tonåring

-gjorde några mirakler som att få en person att se igen och förändrade vatten till vin

- han blev korsfäst när han va 33 år

-efter 3 dagar så kom han tillbaks

det var inte mycke men det är väl allt? skratta inte om det är massa som saknas för att jag är inte bra på religion. komm ihåg att detta är i punkt form

Gerbil-hemsidan hittar du R

OlgaMaria
12/14/11, 8:28 PM
#5

Jesus föddes kanske inte den 25e december men enligt traditionen föddes han då. Maria blev gravid genom helig ande (jungfrufödsel dvs hon var oskuld). Ängeln Gabriel kom och berättade för henne att hon skulle bli mamma till Jesus. Josef var hennes trolovade och efter att ängeln Gabriel visat sig också för honom tog han Maria till sin fru. Jesus föddes i Betlehem i ett stall. Josef och Maria bodde i Nasaret men hade rest till Betlehem för att skrattskrivas där och då födde Maria Jesus.

Jesus började predika när han var 30. Men innan det studerade han gamla testamentet och tillbringade tid i templet med de lärda.

Han gjorde en massa mirakler, som att väcka upp döda, gå på vatten, stilla stormen, mätta flera tusen människor med bara lite mat (han tackade Gud och välsignade maten, sedan räckte den till alla och det blev mycket mat kvar), och han botade alla som var sjuka som trodde på honom, han förvandlade vatten till vin vid ett tillfälle, det var hans första mirakel.

Jesus lät sig döpas av Johannes Döparen i floden Jordan. Då öppnade sig himlen och en duva kom ner över Jesus och ett moln sänktes över honom i vilket man kunde höra Guds röst: Denne är min Son, den Älskade. I honom har jag min glädje. Lyssna till honom!"

Sedan fastade Jesus 40 dagar i öknen och frestades av djävulen.

Sedan började han sin predikottjänst följt av under och tecken. Han samlade 12 lärjungar som följde honom.

3 år senare, när han var 33 korsfästes han (Påsk). Uppstod på den tredje dagen, visade sig för lärjungarna, visade sig för de troende under 40 dagar, sen for han upp till himlen (Kristi himmelfärd).

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ks.gerbil
12/15/11, 8:51 AM
#6

Tack för det "lite" extra :) ska nog använda informationen

Gerbil-hemsidan hittar du R

Annons:
Upp till toppen
Annons: