Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 2538 ggr
OlgaMaria
2011-11-30 19:51

Mera dikter

En av mina…

Jagkanintemer

För 
insnärjd

jagkanintemer.

Vart då gå?

Till mig
timme efter timme
dagar.

Jagkaninte.

Rastlöshet. 
Stelhet.
Mitt hårda hjärta.

Så långt som öster är från väster
tar han det ifrån mig.

Vid hans fötter
släpper jag tårarna.

När jag ropar,

krossar,

min självtillvändelse.

Han ger mig ett hjärta
skört och levande
tillbedjande.

Gud, Du kan

mycket mycket mer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
OlgaMaria
2011-11-30 19:55
#1

Ny

Du har väntat mig, sett mig, 
från skapelsens första andetag.

Alltid har du varit här
och jag har nyss funnit dig.

Blir mer än vad jag varit,
blir till, mer än när jag föddes

- när din renhet tvättar min själ.

Jag vet, du är.

Nu är nya ord.
Nu är nytt
allt jag är
till dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2011-11-30 19:55
#2

Känn er fria att posta fler dikter här om ni skrivit något eller kommentera. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Nidlo.]
2011-12-01 00:36
#3

FintGlad dikten i #1 var riktigt bra!

OlgaMaria
2011-12-01 05:34
#4

Tack Nidlo! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
2011-12-28 18:12
#5

En natt hade en man en dröm. Han drömde att han gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram. Han märkte att vid varje period i livet fanns spår i sanden av två par fötter: det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han att många gånger under sin levnadsvandring fanns det bara ett par fotspår. Han märkte också att detta inträffade under hans mest ensamma och svåra perioder av sitt liv.

Detta bekymrade honom verkligen och han frågade Gud om detta. "Herre, Du sa den gången jag bestämde mig för att följa Dig att Du aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen. Men jag har märkt att under de allra svåraste tiderna i mitt liv har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå att Du lämnade mig när jag behövde Dig mest.

HERREN svarade: "Mitt kära barn jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig under tider av prövningar och lidande. När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.

julklappen
2012-01-11 12:52
#6

När mörkret faller, då faller även mina tårar.Tårar som min kind fårar.GUD vet allt och ser allt. Jag lämnar mitt liv i GUD,S händer, jag orkar inte mycket längre snart.Men om det finns en GUD som på mig lyssnar,så vänder mitt liv och det blir snart en riktig fart. Gud vet hur många tårar jag fällt,och om jag sprat alla mina tårar,hällt dem i ett hav.Då skulle det ha blivit översvämmining.Men jag litar helt på GUD.Vem ska man annars helt lita på? det undrar ni väl lik som jag? Och  de flesta kanske lik som jag, ställer sig den frågan.Det kan ni väl förstå?

Annons:
OlgaMaria
2012-01-11 14:23
#7

#6 Vad fint!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

julklappen
2012-01-12 15:21
#8

Tack TheresiaW.Här kommer en till: Hur många sitter ensamma och bortglömmda just nu?

Gammla som unga, de har säkert slutat för länge sedan att sjunga.

Kanske de har haft förr glada dagar, men till slut livet för de alla ensamma och bortglömmda livet vände.

Ensam och bortglömmd är inget kul,tänk på hur de har det då varge jul.

julklappen
2012-01-12 15:31
#9

En Ros du gav till mig, jag glömmer det ej.

Nu växer den så vackert på sin plats.

I sol och sköna sommardagar,jag ser på den och minns.

Jag vet och jag minns,att du någonstans endå finns.

julklappen
2012-01-12 15:37
#10

Någon där uppe måste älska mig.

När livet känns så hårt och alltför svårt, då vill jag bara lägga mig under mitt täcke och bara sova.Glömma allt det som i livet sårar.

Men när jag bara vill sova bort allting,då hjälper mig någon osynlig kraft att orka vidare.

Ja det är sant,det vill jag låva.

Upp till toppen
Annons: