Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1660 ggr
Muskler
2011-10-12 01:00

Alltid närvarande. Styrka beskydd och tillflykt.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur uppfattar man Guds närvaro och hur uppfattar man att Gud är?

Många säger att han inte är närvarande eller att han inte lyssnar på en människa.
Andra säger att han alltid är närvarande. Jag håller med om denna meningen att han alltid är med oss. I alla lägen är han vår styrka, beskydd och tillflykt.

Jag gick ut en liiten promenad ikväll, det är ju mörkt tidigt nu, och det fanns ingen gatlykta som lyste  vägen fram, jag blev lite osäker och smårädd. Men jag tänkte snabbt som så, vem har jag att vara rädd för? Ingen. Gud är ju med och han har räknat håren på mitt huvud och han låter ingen göra mig illa!

Puh!

Och glatt gick jag hemåt och till vår bönestund, jag fick ett telefonsamtal också, där det var en troende som ville be för mig- ja vi bad för varandra, det var en fin stund.

Ja Gud är med i alla lägen- i glädje och i sorg- och han visar oss ALLTID VÄGEN!

/Maria                 Glad

Annons:
Highness82
2011-10-12 02:52
#1

Tack Maria för ditt inlägg, och jag håller med dig. Gud är alltid närvarande.  Du ställer frågan: "Hur uppfattar man Guds närvaro och hur uppfattar man att Gud är?"

I fjärde Mosebok 6:24-26 står följande:

"Herren välsigne dig och bevare dig.Herren låte sitt ansikte lysa över dig och vare dig nådig.Herren vände sitt ansikte till dig och give dig frid."

Detta är vad jag tror händer när vi blir Kristna. Gud vänder sitt ansikte till oss genom Kristus och då får vi frid. Jag uppfattar att Gud är full av nåd och sanning. Att han är fridens och glädjens och kärlekens Gud, eftersom det är exakt detta hans närvaro ger mig. Glad

Muskler
2011-10-12 13:05
#2

Hej Higness82  Tack för din kommentar. Den som är troende vet ju hur Gud ser på oss, sin skapelse, men andra kanske inte vet, därav min "fråga".

Ja Gud är alltid närvarande, han kan inte vara borta från någon av oss. Det gäller för oss att vara i en nära relation med honm och det kommer jag till i mitt nästa inlägg-   relation med Jesus.  Ja han är full av nåd och sanning. Amen.

Jag såg först inte denna kommentaren, jag är så ny här/MariaGlad

Highness82
2011-10-12 13:49
#3

#2 Jag vill hälsa dig välkommen till Jesusifokus!:) Hoppas att du kommer trivas här, Maria!:)

Jag ska läsa sin tråd om relationen med Jesus snart!:)

Muskler
2011-10-12 23:39
#4

Hej Highness Tack för att du välkomnar mig, jag tycker om attt skriva, kanske måste hejda mig… Blessings Maria

suddis
2011-10-17 17:38
#5

Så sant skrivet Maria.Glad

Upp till toppen
Annons: