Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1995 ggr
NattochDag
2011-08-21 19:22

Dela med sig

Hej.

Jag ä helt ny på iFokus och det här är första inläget jag skriver.

För att göra världen bättre ska man ju dela med sig så jag har precic bestämt migför att göra det och ge tiondelen av mina inkomster till olika hjälporganisationer. Sen är ju frågan vilka organisationer som är viktigast och bäst. Jag valde att ge 500 kroner till världsnaturfondens arbete med att rädda olika utrotningshotade arter och sen skaffa jag 3 fadderbarn inom 3 olika organisationer. De var Plane Sverige. Barnfonden och actionaid. Tycker ni att jag gjorde bra val? Har ni själv erfarenhet av dessa organisationer? vilka var bäst? Tycker ni jag ska bytta nån och i så fall varför?

Jag utgick från att det här var ett forum om kristendomen och att "givmildhet" var enav de saker man kunde diskutera

Annons:
Woodland
2011-08-21 19:40
#1

Välkommen hit!  Glad

Du frågade: Tycker ni att jag gjorde bra val? Har ni själv erfarenhet av dessa organisationer? vilka var bäst? Tycker ni jag ska bytta nån och i så fall varför?

Är du troende?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
2011-08-22 07:43
#2

Jag har inte erfarenhet av de organisationerna, har själv ett fadderbarn genom Hoppets stjärna.

Men vad härligt att du vill ge!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Highness82
2011-09-19 18:33
#3

Jag är också medlem i naturvärdsfonden och tycker att det är en väldigt bra organisation. Då det kommer till de andra organisationerna så kan jag nog inte säga så mycket om dem. Vet inte vad det är för fadderorganisationer.  Men oavsett hur det står till med dem så tror jag att Gud ser till ditt hjärta, att du verkligen vill ge av glatt hjärta, och det är nog det bästa.

Sedan kan vi andra be att Gud är med och ser till att de här pengarna som du och andra skänker verkligen kommer till de behövande. För Gud är inget omöjligt!:)

Upp till toppen
Annons: