Annons:
Läst 3313 ggr
ryttarn
3/28/09, 12:11 AM

Boken "Om Jesus"

http://www.jonasgardell.se/doc/books/om-jesus.jsp

Jonas gardel både provoserar och inspirerar till att tänka själv.

Jag har inte hunnit läsa boken själv ännu men den står högt på min läslista. Är det någon som läst den ännu?

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
Camillhe
3/28/09, 12:16 AM
#1

Nej tyvärr inte, men jag har alltid gillat Gardell. Så den ska jag nog läsa ngn gång.

PS Ditt citat Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! är himla roligt och gulligt:D Fick en fnissattack

ryttarn
3/28/09, 12:19 AM
#2

#1 Det är vår slogan för www.gotlandsruss.ifokus.se där jag är medarbetare…..

Jo, har alltid gillat Gardel. Han kan vända ut och in på frågeställningar och visa på det arbsurda i sådant man tidigare tagit för självklart.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Camillhe
3/28/09, 12:24 AM
#3

Samtidigt så lyser ändå hans inre tro igenom i böckerna. Han har ju verkligen fått kämpa, homosexualitet och frikyrkor krockar tyvärr ofta rejält.

Finns en man som heter Ingemar Johansson som på 70-80 talen skrev underbara sånger som var ganska provocerande i frikyrkosammanhang, samtiddigt som de är väldigt roliga.

Han är präst i Svenska Kyrkan nu och sätter upp vackra musikaler osv men hans gamla musik är bäst:D

Ska se om jag kan hitta texten

ryttarn
3/28/09, 1:19 AM
#4

#3 Ja, honnom kommer jag ihåg, har flera gamla vinylare av honnom

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Camillhe
3/28/09, 1:53 AM
#5

Åhhh vad avundsjuk jag blir! Nu har jag iofs inte ngn lpspelare, men vad otroligt kultigt att ha Ingemar Johansson på Vinyl.

Jag hittade efter mycket letande hans gamla skivor på cd, så jag har alla hans sånger.

ryttarn
3/28/09, 8:29 AM
#6

#5 Inte nog med det, jag har en signerad förhandsutgåva av en av skivornaCool.

Den skickades ut till alla försäljningställe och på den tiden jobbade jag på ett ekumeniskt bokkafé i Lidköping…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Annons:
mariech
3/29/09, 4:58 PM
#7
Maria
3/29/09, 8:36 PM
#8

Jag kommer absolut att läsa denna bokGlad

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[dahliamoon]
4/23/12, 11:50 PM
#9

Jag har läst både "Om Jesus" och "Om Gud". Jag tykte att Jesus var bäst, jag sträckläste den för att den var så bra. Den är personlig, humoristisk, det finns ett och annat historiskt fakta i den och i denna saliga blandning framgår det utan tvivel vilken enorm kärlek Jonas Gardell har till Jesus.

Bäst av allt var liknelsen med mannen från Nasaret och en inbiten Västgötabo. Klockrent!

Rekommenderas!

[Rulander]
8/26/16, 9:39 AM
#10

Jag kommar aldrig i livet läsa Jonas Gardells bok. Värsta sortens irrlära. Hur kan man ens överväga detta dravel. Jonas Gardell är intelligent och jag har inget emot honom som person, har har humor dessutom men hans åsikter stinker illa.

Upp till toppen
Annons: