Kyrkan

GUD SOM HAVER...

2009-06-23 10:17 #0 av: inisklo

Från boken:

Gud som haver barnen kär har du någon ull/    

skriven av Mark Levengood och Unni Lindell

Det är alltså boken om  hur barnen förklarar olika saker:

##########################################

Jag har en kompis som är muslim och han kommer till samma himmel som jag.Men där bor vi i olika  hus en bit från varandra,så att Gud ska veta vem som trodde vad./Theodor,7 år

Förr i tiden då Gud och Jesus levde var hamburgare och varm korv ännu inte skapade.De hade bara äpplen och päron./Mathias,7 år

Man kam få olika saker av Gud.Men man måste be om det först.Eftersom det är så långt upp till himlen måste man skrika ganska högt./Sofie,7 år

Glad...Skriv du också om du har nåt passligt...

Anmäl
2009-06-24 00:27 #1 av: [KinaSylejmani]

Fler citat:

"Universum slutar aldrig. Eller så slutar det där Guds hus börjar, precis vid hans staket." - Rasmus, 7 år

"Jag blir väldigt irriterad när de vuxna tjatar om vad jag ska bli. Jag är ju någonting, eller hur? Jag är ett barn." - Erik, 6 år

Anmäl
2009-06-24 08:06 #2 av: inisklo

Namnet Kristus är inte så modernt länge.Det är inte så många i Sverige som heter så nu för tiden.Jag vet bara en och det är

Kristus Sjögren./Maria,7 år

Gud gorde Maria med barn och sedan stack han till himlen.Så fick Josef skulden./Moa,6 år

Gud är gul.Han består av fjädrar.Han är som en diktator.Men han är en snäll diktator./Jenny,7 år

Anmäl
2009-06-24 08:08 #3 av: inisklo

Ps...skriva här behöver ej vara från samma bok

Anmäl
2009-06-24 16:56 #4 av: [KinaSylejmani]

* Människor är en egen ras, särskilt mammor. De kan bli väldigt rasande.

Jan, 6 år

* Du skall älska Gud hur mycket som helst, fast det är svårt och han inte visar sig trots att man ropar "Kom fram!"

Robin, 6 år

* Det är inte svårt att bli gammal. Det är bara att följa med strömmen. 

Linn 6 År

Anmäl
2009-06-24 18:14 #5 av: inisklo

Skrattande...dom är så roliga mer sina komentarer o tankar...

Anmäl
2009-06-24 18:15 #6 av: [KinaSylejmani]

Ja, visst är dom. Glad

Jag bara älskar såna citat/tankar.

Anmäl
2009-06-25 09:36 #7 av: inisklo

Holger 7 år: Min pappa är taxichaufför.Han har kört fem gånger runt jordklotet.

Margaretha 7 år: Jag känner en som varit på månen.

Holger 7 år: Ja, men inte i taxi!     Skrattande        

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Jag vet att det finns rymdvarelser.ET och Roger Pontare och Raptur RX2.Men dom är snälla./Filippa 7

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Sofie 6 år: Josef var inte Jesus pappa.Det var någotting med en åsna,men jag kommer inte ihåg.

Jossan 7 år: Nej,nej,såhär var det:Maria blev så glad när Josef köpt en åsna att hon blev gravid utan hjälp. Oskyldig 

Anmäl
2009-06-25 13:40 #8 av: [KinaSylejmani]

Hur man bestämmer vem man skall gifta sig med:

* Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan, och tid nog inser du vem du får dras med i resten av livet.

Helena, 10 år

Anmäl
2009-06-25 22:45 #9 av: [KinaSylejmani]

* "I kyrkan sjunger de sånger som kallas för salami."

Helen, 5 år

* "Jag har ätit en apostel en gång, men den var inte så god."

Sofie, 7 år

* "Förr kom mjölken från kon, nu kommer den från Arla."

Lars, 5 år

Anmäl
2009-06-26 00:10 #10 av: inisklo

Glad...

Gud gorde kvinnor av männens köttben./Harald 6 år

Gud är statsminister i himlen.Jesus är nog bara handelsminister./Thomas 8 år

Det bästa med Gud är att han tycker om barn som inte är snälla.Han är den enda som tycker om barn som inte är snälla./Jon 6 år

Anmäl
2009-06-26 08:37 #11 av: inisklo

Det är bra själen som där.Kroppen fortsätter att leva./Elisabet 7 år

Själen består av hjärnan och hjärtat.Det är det viktigaste./Martine 8

Det är dumt att man måste dö.Jag tycker inte det hade varit nödvändigt att byta ut människorna hela tiden.Är man här,så är man här,tycker jag./Johannes 8 år

Anmäl
2009-06-26 13:30 #12 av: [KinaSylejmani]

* På pingsten kom Den Heliga Ande. Då brann det i håret på lärljungarna. De kunde ropa "Hjälp" på alla världens språk, det var ett underverk.

Tomi, 7 år

Anmäl
2009-06-27 00:03 #13 av: inisklo

Himlen är också utlandet .Om man inte uppför sig kommer man inte till himlen. Men det gör ingenting,jag vill hellre vara hemma.  Nina 7 år                                                                                           

Anmäl
2009-06-27 00:16 #14 av: [KinaSylejmani]

När är den rätta åldern att gifta sig?

* Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig.

Fredrik, 6 år

---

* På Sveriges nationaldag släpper de ut kungen från Skansen. Han vinkar till människorna och tycker det är roligt att få se sig omkring.

Lissi, 6 år

Anmäl
2009-06-27 10:48 #15 av: inisklo

En som har rtora kläder är antingen utlänning eller väldigt fet./Aleksandra 8 år

Joel 6 år...Man behöver inte resa runt för att upptäcka världen.Man kan ju bara sitta hemma och titta på kartan.

Tilda 6 år...Eller så kan man gå in på internet.

Anmäl
2009-06-27 14:39 #16 av: [KinaSylejmani]

* Man kan leva utan hjärna, tokiga gubbar och fulla människor gör det. Men hjärtat måste man ha.

Lydia, 7 år

* Skillnaden mellan bönder och vanliga människor är att bönderna har tomtar på loftet på julen.

Espen, 5 år

Anmäl
2009-06-28 01:41 #17 av: [KinaSylejmani]

* "Prästen frågar om man vill gifta sig med den som står bredvid eller om man hellre vill han någon annan. Oftast är det ingen annan där, så då svarar man ja."

Emil, 7 år

* "Första maj är frihetsdag för alla stackars fattiga arbetare. Därför har barnen skollov."

Joachim, 10 år

Anmäl
2009-06-29 00:42 #18 av: LaVey

Är det bara som jag tycker att det är sorgligt att det är så många citat om religion från små barn?

Anmäl
2009-06-29 07:22 #19 av: inisklo

Obestämd.....Det är kanse du,men va är det för nånting,att tycka att det är sorgligt...du sörjer såna saker som citat..andra sörjer när nån har dött,som du tycks inte förstå?

Vänta inte hela tiden, att allt bli serverat till dig.Bjud själv lite nåt till oss.Glad

Jag har medveten valt dom citat som jag har skrivit..för dom passar bra i ämnet Jesus i Fokus...ingen har förbjudit skriva annat,men jag tycker,att barnen är fokus här med sitt "tal"i den här tråden som KinaSylejman o jag har hållit i liv...håller i liv?????

Gud är så stark!Han har de största musklerna i hela värden.Större än Arnold Schwarzenegger och Ottos pappa som håller på med tyngdlyftning./Hjalmar 6 år

Ibland kan jag se rök på himlen efter Gud.För att han flyger så fort och har så bråttom.Han spyr ut rök/Iselin 5 år

Anmäl
2009-06-29 11:37 #20 av: [KinaSylejmani]

Jag tycker inte att det är sorgligt med så många citat från barn om Gud/religion. Jag har inte ens tänkt på det, om jag skall vara ärlig.

* Jag tror världen slutar i Nacka för där finns inte mycket att göra, bara ett par gungor.

Stefan, 8 år

* Jag har hittat ett kaninungeskelett som hade ramlat ut av kroppen på en kanin. Jag tror det var ett pappaskelett för den var ganska vissen och tråkig.

Lisa, 6 år 

Anmäl
2009-06-30 00:34 #21 av: [KinaSylejmani]

* Om man vill bli smal jättefort kan man bara gå till doktorn och bli dammsugen.

Marius, 6 år

* Förr i tiden var tandläkaren en farlig person. Han använde järnstänger och drog ut tänder överallt. Till och med visdomständerna drog han ut. Därför visste folk inte så mycket på den tiden.

Dag Emil 7 år

Anmäl
2009-06-30 07:19 #22 av: inisklo

Farfar är bra!När han är barnvakt slipper vi sova,för han glömmer det.Så somnar han i stället,och när han vaknar igen har han glömt det./Kjetil 6 år

En familj börjar för det mesta med gammelmormor

och gammelmorfar och slutar med dig./Inga 7 år

Min farfars själ har slagit sig ner på en

fjälltopp./Andreas 7 år

Anmäl
2009-06-30 19:17 #23 av: inisklo

Förr kom mjölken från kon,

nu kommer den från Arla./Lars 5 år

Vi äter ägg på påsken

för att Jesus

tyckte så mycke om hönor./Frida 7 år

Sonja 5 år:Maten åker långsamt ner genom

rören i halsen tills den kommer till magen.

Där tar den sig en matpaus.

Mårten 4 år:Godis åker fortare,för det är

mycket halare.

Anmäl
2009-06-30 20:30 #24 av: [KinaSylejmani]

* Skillnaden mellan bönder och vanliga människor är att bönderna har tomtar på loftet på julen.

Espen, 5 år

Anmäl
2009-07-01 11:26 #25 av: inisklo

I en familj kan man säga precis vad man tycker utan att vara rädd för att någon annan ska tycka likadant/Håkan 6 år

Det är viktigare att ha kontakt med sig själv än att ha kontakt med familjen/Stina 9 år

Anmäl
2009-07-10 13:46 #26 av: [KinaSylejmani]

* Ett syskon är någon som man både älskar och hatar. En väldigt kär skitunge, helt enkelt.

Filip, 7 år

Espen, 5 år

Anmäl
2009-07-11 01:00 #27 av: krasivis

Du ska inte baktvätta någon bakom deras ryggmärg. Av Oscar, 7 år.

Du skall bevare dig väl. Av  Kristin, 8 år.

Du skall icke stjäla från de fattiga om de ser det. Av Frida 6 år.

Jag fick nyss ett vykort ifrån mitt fem-åriga barnbarn med De tio budorden - och jag höll på att skratta ihjäl mig emellanåt - en del var mycket starka och trovärdiga också. Såå bra!!!

Anmäl
2009-07-11 14:13 #28 av: inisklo

#27...Va bra att du lyckades inte skratte ihjäl dig Tungan ute för då kan du fortsätta o skriva dom budorden här..Glad

Det har blivit mycke lättare att vara kvinna.Förr i tiden blev de brända på bål./Benedicte 5år

Gamla människor tycker mycket om barn.Särskilt om de inte säger något./Maiken 6år

Jag tycker att sagor är fina,för då sitter mamma still en liten stund./Lina Marie 8år

Anmäl
2009-07-11 15:03 #29 av: krasivis

Ja, tur det...Flört

Här kommer ett till som verkligen passar på mig eftersom mitt ena öra är helt dövt efter att jag opererades för min hjärntumör:

Om någon slår dig skall du bara vända den döva kinden till./Sebastian 6 år. Skrattande Toppenbra, tycker ju jag!!!

en till:

Du skall inte begära saker av din hustru. Och så sjunger man på Mors dag, annars blir det ett herrans liv./Tom 9 år

Ännu en:

Du skall bara slå någon om du absolut måste./ Henriette 7 år

Anmäl
2009-07-11 21:24 #30 av: inisklo

Obestämd...hmyyy...hjärntumör...men efter som du skojar"säger"jag som tröst,att det finns såna som aldrig blivit opererat nånting o är hörande  o ändå är dom döva i båda öron.Förvånad...

Politiker tänker lite mer än vanliga människor.De tänker ungefär en haltimme om dagen./Gisle 8 år

På många sätt liknar politiker vanliga människor.Det är för man inte ska genoskåda dem./Hilde 10 år

Politiker ger sig aldrig.Dom tar med den ena handen och lovar med den andra/Espen 8 år

SkrattandeDom kan dom små kryp...

Anmäl
2009-07-11 21:32 #31 av: krasivis

#30 Ja, jag skojar lite men det är ändå allvarligt. Jag hade en tumör som växte på balansnerven, ca 80 personer i Sverige drabbas av den varje år. Balansnerven ligger i en kanal som kallas åttonde kranialnerven inne i ett ben i huvudet. Där finns också ansiktsnerven. Förr i tiden dog folk av den här tumören för den upptäcktes försent. Så jag är glad att jag lever fastän jag blev döv på örat. Att leva är underbart!!!! Och att leva med Jesus i hjärtat är fantastiskt.

Skoja är bra, det måste man göra hela tiden annars får man gråta och det hjälper inte alls.

Anmäl
2009-07-11 21:50 #32 av: [KinaSylejmani]

När är det okej att kyssa någon?

* Om du kysser någon, skall du gifta dig och få barn med den personen. Det är det enda rätta att göra.

Hans 8 år

Det är aldrig okej att kyssa en pojke, de bara dreglar över en. Det är därför jag slutade. 

Jeanette 10 år

Hur skulle du fått ditt äktenskap att fungera?

* Säga att hon var vacker, även om hon såg ut som en lastbil.

Rick 10 år

Åsikt om kärlek

* Kärleken hittar dig, även om du försöker gömma dig. Jag har gömt mig ända sedan jag var fem, men flickorna hittar mig hela tiden.

Dave 8 år

Anmäl
2009-07-11 22:00 #33 av: inisklo

# 31 Jag förstå dig...jag skojar iblad fast mitt hjärta gråter,men som du säger skoja är bra,men i bland man kan inte skoja...inte just då när allt "jobbit"är aktuellt.

Min bästa väninnans man blev opererat för samma som du,för 5-6 år sen.Än i dag kan jag känna o Gud va nära det var,att...

Jag har lär mig,att ta vara på vänner tills vi är på väg här o jag är också jätte glad,att allt gick bra o att han lever osv.Jag önskar också,att han en dag får möta vår Herre o kan ta mot honom.

Livet är underbart...men vi behöver varandra,att vi inte glömmer detta o att vi får kraft att vandra vidare,att dela tillsammans med olika saker är också toppen.Som det som vi gör här i tråden tex.

Jag vill tacka dig,att du tyckte jag var värt,att veta det som du skrev.Jag är så stolt,att andra än jag vågar ge lite tid av sin tid o att dom kan bjuda liten titt av sitt liv...Jag tycker att det är lika viktigt,att andra förstå,att man är inte ensam..o att vi alla kan bära varandra osv...fast bärä mig måste nog 2-3 ofra sig,att bära..hih-hii

Anmäl
2009-07-15 00:10 #34 av: [KinaSylejmani]

* Kvinnodjur är duktigare än männen. De gör mjölk och ungar. Och så kan de både värpa och ryta. 

Karin 6 år

* Mamman heter höna, pappan hane, ungarna killingar och barnbarnen heter ägg.

Stefan 6 år

* Kvinnor har kurvor, medan män har portfölj.

Björn 7 år

* En svärmor är straffet man får när man gifter sig med någon man inte känner.

Per 7 år

Anmäl
2009-07-15 12:17 #35 av: inisklo

Maten åker  långsamt ner genom rören i helsen tills den kommer till magen.Där tar den sig en matpaus./Sonja 5 år

Godis åker fortare,för det är mycket halare./Mårtn 4 år

Flörtjag trötnar inte på dom "gosingar"livets krydda...tvärr fick jag alldrig några egna...kryddorRynkar på näsan..nå där mot annat krydda.Glad

Kor ger oss frisk luft och mjölk och honung./Hanna 5 år

Anmäl
2009-07-16 08:02 #36 av: inisklo

Syskon är ofta jätte fräcka personer som försöker driva med dig

:/Henrik 8 år

Det värsta med att slåss med syskon är att man kan skada sig

själv./Jacob 7 år

I svåra stunder,när föräldrar är mot en,kan det vara bra att ha

syskon./Matilda 6 år

Anmäl
2009-07-17 11:38 #37 av: inisklo

Min pappa kan allt,till och med det han inte kan./Hillevi 6 år

Min mamma blev gravid innan storken kom./Sofie 7 år

Det är väldigt typiskt för en mamma,att gifta sig med en pappa/Isabella 5 år

Anmäl
2009-07-18 10:44 #38 av: inisklo

En mamma är egentligen bara en flicka som har råkat bli stor.

Annika 8 år

Anmäl
2009-07-18 11:20 #39 av: [KinaSylejmani]

* "Om man får en god uppfostran blir man snäll. Om man får en dålig uppfostran har man kul"

Tony 6år

* "Jag ska bli intelligent...och lat. Om jag orkar"

Niklas 8 år

Anmäl
2009-07-18 21:35 #40 av: inisklo

Pappor kommer ofta hem från jobbet och börjar bry sig./Singne 5 år

Pappor är nöjda med ganska lite,bara det är stor nog./Andreas 5 år

Anmäl
2009-07-19 01:40 #41 av: [KinaSylejmani]

* När man gifter sig får man inte skratta. Och så får man inte säga nej.

Cathrine, 5 år

* En psykolog är en som är expert på att få folk att bli ledsna.

Christine, 6 år

Anmäl
2009-07-20 11:17 #42 av: inisklo

Det största landet i värden heter Utlandet/Philippa 6 år

I Afriga har de inga husdjur,för de har inga hus.Bara hyddor /Beata 6 år

I USA måste man betala för att bli sjuk./Markus 8 år

Anmäl
2009-07-23 02:00 #43 av: inisklo

De felsta tomtar är pappor som har klätt ut sig.

Fast några pappor är egentligen mammor.För att det ska

vara jämlikt./Ocskar 7 år

Jag tycker inte om att andra slår min lillebror.

Det är det liksom bara jag som har rätt till./Nora 8 år

Anmäl
2009-07-24 12:14 #44 av: inisklo

En typisk gris ser rosa ut

och har två hål i nosen/Pauline 6 år

Anmäl
2009-07-25 11:12 #45 av: inisklo

Själen liknar en plastpåse.Den är tunn och genomskinlig

och rymmer cirka fyra liter/Sune 6 år

Kroppen består av vatten och bröd./Julian 5 år

Anmäl
2009-07-27 20:23 #46 av: inisklo

Min bästis har inga tänder.Själv har jag bara tappat två.Vi ska gifta oss,men inte än.Vi tänker vänta tills vi får nya tänder./Angnetha 6 år

En riktigt kompis är snäll som en kossa och säger aldrig "bajskorv"till en med hård röst./Sofie 6 år

Anmäl
2009-08-02 03:56 #47 av: Tvillingsyster

Det var riktigt härligt att läsa alla dessa visdomsord från alla små, visa människorna...... många härliga skratt har jag fått pga dem... SkrattandeGladCoolTungan ute

Anmäl
2009-08-03 11:53 #48 av: Margareta

Även jag läser med glädje - vi har boken någonstans, men jag har inte läst ur den på länge.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2009-08-04 00:09 #49 av: Tvillingsyster

Jag har inte boken men skulle nog behöva en.......... 2

Anmäl
2009-08-04 00:22 #50 av: Margareta

Den är verkligen rolig!

Vägen till 65

ut LCHF-magasinet.

Anmäl
2009-08-10 12:18 #51 av: chokladfudge

Det finns numera en uppsjö av böcker med barncitat, jag har dock inte några titlar i huvudet

Anmäl
2009-08-28 15:14 #52 av: inisklo

Honan heter gris och hanen heter svin.Ungarna heter kelgrisar./Sofie 5 år

Ibland rullar grisen sig i gyttjan bara för att vara rolig./Harald 5år

Mamman heter hönan, pappan hane,ungarna killinar och barnbarnen heter ägg./Stefan 6 år

Anmäl
2009-08-28 15:31 #53 av: Margareta

Jag har ett barncitat som inte kommer från boken utan som är från några goda vänners barn:

Den ena tvillingen till den andra:
Vi river ut alla saker på golvet - det är så roligt när mamma och pappa kommer och argar.

(De fyller snart 4 år och är pojke och flicka)

Vägen till 65

ut LCHF-magasinet.

Anmäl
2009-08-29 21:11 #54 av: Tvillingsyster

....... och barnbarnen heter ägg.

....... när mamma och pappa kommer och argar.

hahahahahahahaaaaa....... vad barnen kan otroligt mycket. SkrattandeFlörtGladCool

Anmäl
2009-08-29 22:16 #55 av: inisklo

Skrattande...Jaa.a dom kan dom...

Det finns många sorters får,till exempel svarta får/Benjamin

6 år

Husdjur är djur som kryper inne i väggarna/Anna 7 år

Kroppen på djuren brukar sitta bakom huvudet och så    hänger tassarna på undersidan/Katja 6 år                  

Anmäl
2009-08-29 23:34 #56 av: Tvillingsyster

Av det barnen säger brukar man se att de lever i nuet.

Anmäl
2009-09-04 01:34 #57 av: inisklo

Om man kan inte få barn kan läkaren göra ett i provrör.Men de felsta barn är gorda med vanliga rör./Fred 7 år

Om man inte kan få barn med sin man kan man få dom med ett flygplan./Isabella & år

Om fröet från pappan inte träffar mammas ägg blir det bara en vanlig omelett av det./Marita 6 år

Anmäl
2009-09-05 00:09 #58 av: Tvillingsyster

Marita kanske gillar omelett.....

Anmäl
2009-09-08 12:38 #59 av: inisklo

Skrattande...kanse mer än,att skulle få en lill syster eller bror hi-hii

Jag tycker att all barn och gamla ska vara vänner och så kan de som är mittemellan kriga./Anniken 6 år

Gamla människor har mer erfaranhet.De förstår saker som sitter djupt i själen och de lyser liksom upp vardagen./Marius 7 år

Anmäl
2009-09-17 00:47 #60 av: Tvillingsyster

Skrattande..... vishet från små frön....... Cool

Anmäl
2010-03-05 22:29 #61 av: [KinaSylejmani]

Gode Gud
Jag skickar tjugofem öre som du kan ge till något barn
som är fattigare än jag.

Käre Gud
Finns du verkligen?
En del tror inte det, så om du finns är det bäst
att du gör någonting åt det fort.

Käre Gud
Min lärare säger att först blir dagarna kortare
och sedan längre.
Kan du inte bestämma dig?

Anmäl
2010-03-05 22:34 #62 av: [KinaSylejmani]

* Gode Gud, jag vet att du älskar alla, men då har du aldrig mött min syster. (Anton, 8 år)

* Käre Gud. Jag var på ett bröllop, du vet, och dom kysste varann mitt i kyrkan. Får man göra så? (Niklas, 8 år)

* Käre Gud, är killar bättre än tjejer? Jag vet att du är kille men försök att vara rättvis. (Sylvia, 10 år)

* Gode Gud är du rik eller bara berömd? (Stefan, 12 år)

Anmäl
2010-03-10 16:18 #63 av: Crest

En liten dialog mellan min lillebror (4,5) och mamma... :D

Josef: Det finns många Josef i gravarna. Varför är de döda?
Mamma: Det var länge sedan de föddes.
J: Varför gör inte Jesus så de lever igen?
M: Det gör han, men de lever i himlen.
J: Varför kommer de inte hit till jorden?
M: Det kan bara änglarna.
J: Varför tar de inte med sej gubbarna (=människorna)?
M: De kan inte det.
J: Kan de inte gå på änglarnas trappa?
M: Nej.
J: Varför gör inte Jesus så de lever på jorden igen?
M: Det kommer han göra en dag.
J: Varför dör inte vi?
M: Det kommer vi göra, men vi hoppas det dröjer länge till.
J: Jag tycker om att leka med mina leksaker.
M: Vad bra. I himlen är det ännu bättre än här.
J: Finns det ännu fler leksaker där?
M: Jag vet inte, kanske.
J: Jag tycker om Loucette och Malte (hans kompisar), det är därför jag inte vill dö. Om någon skjuter, böjer jag ner huvudet.
Varför ramlar man inte om man går uppochner på månen eller solen eller jorden?
M: Förklarar tyngdkraften...

Och det här kanske inte passar in, men:

Josef 4 till Clara 7 (jätteallvarligt): Clara, innan vi hade en partyhatt, då hade vi ingen partyhatt.
Clara: Nä.
Josef: Vad konsigt!

Josef slår Elin 12 i bilen, pappa frågar varför: Jag är Dutch Vader (Darth Vader)!
Jacob 14: Men du får inte slåss, och du vet väl att Darth Vader är snäll i slutet?
Josef: Det är är inte slutet!

^^

Anmäl
2010-08-26 14:31 #64 av: inisklo

Skrattande...hah-hah-haa den gamla goda tiden med lite skoj också...lite kul o besöka här o kolla om nånting har ändrat sig i sajten...

Det känns inte så KALLT som 4-5 månad sen...i sajten.BRA!

Inget mer i denna gång...

JAG mår bra JAG mår toppen o om jag är inte omtyckt av människor...va gör det...när JAG är ÄLSKAT av GUD lika mycke som DU.

AMEN!

Anmäl
2010-08-26 23:21 #65 av: [KinaSylejmani]

"Tjejkompisar är ömtåligare än killkompisar. Ibland måste man ropa får båda två om man är tjej, för hon ropar inte själv"
-Rasmus 7år.-

"Pojkar föds med större munnar än flickor. Inne i pojkar bor en massa gapande som måste få komma ut. Flickor har små saker inne i sig, och det räcker att de skrattar och springer lite så känns det likadant utanpå flickan som inuti henne"
-Sofie 8år-

"När Rasmus säger "fura" istället för "fyra" får man en känsla i bröstet. Kanske är det kärlek. Jag vet inte."

-Caroline 7år.-

Anmäl
2010-08-27 20:49 #66 av: Emmyjane

Ett glatt leende eller skratt föränger livet, tycker jag och när jag läser detta ökar min livlängd med raket fart. tack för alla fina citat det värmer

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.