Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 3292 ggr
NaimaG
2010-03-14 16:22

Stycke ur bibeln

Skulle vara kul och höra om ni bär något stycke ur bibeln nära hjärtat. Något stycke som kanske berör er extra mycket att ni kommit och favoritisera det.

Själv är det stycke som återfinns på mitt konfirmationsminne specielt för mig och giver mig glädje.

Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andens namn och lär dem att hålla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut. (Matteusevangeliet 28:18-20)

Vilket är ditt?

Annons:
OlgaMaria
2010-03-14 17:10
#1

Det här är i alla fall det stycke som har påverkat mig mest, det fick mig att förstå vad för slags tro Gud vill se hos mig och det gav mig kraft att bestämma mig för att tro på det sättet.

Joh 20:24 Thomas, en av de tolv, han som kallades Tvillingen,* hade inte varit med dem när Jesus kom.
Joh 20:25 De andra lärjungarna sade nu till honom: "Vi har sett Herren." Men han svarade dem: "Om jag inte får se hålen efter spikarna i hans händer och sticka fingret i hålen efter spikarna och inte får sticka min hand i hans sida, så kan jag inte tro."
Joh 20:26 Åtta dagar därefter samlades hans lärjungar igen där inne, och Thomas var med bland dem. Då kom Jesus, medan dörrarna var låsta, och stod mitt ibland dem och sade: "Frid vare med er."
Joh 20:27 Sedan sade han till Thomas: "Räck hit ditt finger och se mina händer. Och räck hit din hand och stick den i min sida. Och tvivla inte utan tro!"
Joh 20:28 Thomas svarade honom: "Min Herre och min Gud!"
Joh 20:29 Jesus sade till honom: "Därför att du har sett mig, tror du. Saliga är de som tror, fastän de inte ser."

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

NaimaG
2010-03-15 16:35
#2

#1 Mycket berörande stycke.

Woodland
2010-03-15 18:51
#3

Ett ord jag fick av en gammal predikant när jag döpte mig, och som följt mig i många år Flört genom fyra av fem kontinenter:

frukta icke, ty jag är med dig; var ej försagd, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälper dig ock, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.

1917 års övers.  eller i Levande Bibeln

Frukta inte, för jag är med dig! Var inte förskräckt! Jag är din Gud. Jag ska ge dig styrka. Jag ska hjälpa dig. Jag ska uppehålla dig med min segrande högra hand.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

BattleBitch
2010-03-15 19:09
#4

Psalm 55:23 Kasta din börda på HERREN, han skall uppehålla dig; han skall i evighet icke tillstädja att den rättfärdige vacklar.

Highness82
2010-03-15 21:39
#5

Sefanja 3:17

"Herren, din Gud bor i dig, en Hjälte som kan frälsa. Han gläder sig över dig med lust, han tiger i sin kärlek, han fröjdas över dig med Jubel."

Upp till toppen
Annons: