Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1506 ggr
bluemary
3/29/10, 11:28 AM

OT;Roligare inlägg

På andra forum, även de som gäller andlighet, så
läser/skriver man lite annat också, det är inte bara
pajkastning och att överbevisa varandra.
Det brukar finnas en "snackistråd" där man berättar
om det dagliga, presentationer o s v.

Skulle inte forumet locka lite mer medlemmar om
det var lite gladare ????

Annons:
Camillhe
3/29/10, 3:06 PM
#1

Skapa lite sådana då! Jag börjar tröttna på att du gnäller om pajkastning och att "överbevisa" varandra i varenda tråd du startar. Har du läst på sidan jag gav dig om Jehovas vittne? Isåfall borde du förstå nu varför det är den typen av diskussioner som det är. Du ser inte bråk mellan de på sajten som är kristna. Utan du ser "bråk" för att sektmedlemmar dras hit och vill "predika" sin tro.

Woodland
3/29/10, 3:06 PM
#2

Blue:

Du kanske ska klicka på "äldre inlägg" för där finns också andra ämnen annars kan du alltid starta en "snackistråd": Glad

Bra kristna låtar (gäller musik)

Manna (gäller dagliga bibelord som uppmuntran)

Förbönsämnen (gäller att be och hjälpa varandra osv)

Välsignelsen

De tunga ämnena är också nödvändiga och de bygger upp de unga kristna som läser. Dessa ämnen fyller också en funktion för den som är skeptiker osv att fråga och diskutera.

Personligen är jag  inte ute efter att vara populär utan för att diskutera saker som en kristen kommer i kontakt med i sitt vardagsliv gällande läror och trossatser.

Förhoppningsvis är våra inlägg här en tillgång till en ung kristen som undrar.  Forumet har många läsare även om de inte skriver så läser de.

MVH

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
3/29/10, 3:55 PM
#3

Människor som finns här är intresserade av att diskutera saker på djupet och då blir trådarna så som de är. Ibland har någon blivit sårad, men man har också själv ifrågasatt och velat diskutera. Du är välkommen hit, men du kan liksom inte ändra på hela forumet förutom ditt eget framträdande. Vi är intresserade av dina synpunkter men du får respektera att det finns andra här som gillar och har ett behov av att gå till botten med olika frågor. I övrigt finns det massor med trådar här som är "lättsammare". Ibland dyker det upp någon eller några personer som är väldigt intresserad av att diskutera ett särskilt ämne och då kan det skapas 10 nya trådar som är ganska specifika och diskuterande och det påverkar ju självklart vilket intryck nya får av detta forum.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

bluemary
3/29/10, 5:41 PM
#4

Det var bara ett litet förslag för att få med flera, inget
annat.

Om man tittar på listan över medlemmar så är det oerhört
många.

Men hur många diskuterar ? 4-5 stycken ?

Visst kan det vara jobbigt om någon utomstående kommer
och lägger sig i, det kan tyckas att det har man inte rätt till.

Men det finns säkert väldigt många som vill vara med och
diskutera, jag har fått 5 st pm där jättefina personer tar
upp just detta med att bara bli påhoppad så fort man inte
ser det hela ur Jehovas synvinkel.
Och det är ju synd…

Så jag ligger lågt, lovar !Glad  Men att försöka få med flera
som diskuterar är väl inte helt fel ??Flört

Woodland
3/29/10, 7:34 PM
#5

ser det hela ur Jehovas synvinkel.

Tror dom att Tarmsaft, Theresia och jag t.ex. är medlemmar i Riketssal?  Förvånad

Så jag ligger lågt, lovar !Glad Men att försöka få med flera som diskuterar är väl inte helt fel ??

Nej, absolut inte!  Theresia i #3 beskrev min inställning också.  Och T.S i #1 har rätt när hon skrev att sektmedlemmar kommer inte att gå oemotsagt.  Välkommen med dina funderingar.

MVH

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

bluemary
3/29/10, 8:55 PM
#6

Som sagt, jag ligger lågt och bara läser. Glad

Och blir det mera "pajkastning" så är det bara att konstatera
att det är så forumet är upplagt.
Jag har kommit med mina synpunkter men jag kommer nog
inte längre än så här…..

En sista fråga är, hur många är det som är aktiva på forumet
och skriver dagligen ?
Normalt sett så är det c:a 10-15 st. Jag har som sagt varit
medarbetare på ett forum och är inne på flera andra så
det är inga siffror som jag hittar på.

Jag läser förstås och det är bara att hoppas på att det hela
blir lite gladare och lättsammare.

Så jag hoppas nu att vi kan avsluta det hela och jag hoppas
att vi inte på något sätt är ovänner.

Jag förstår att jag har lagt mig i lite väl mycket men ett
forum om Jesus är för mig inlägg med mycket glädje och
kärlek och det är därför jag inte har "kunnat hålla truten".

Mvh Anette

Annons:
Camillhe
3/29/10, 9:14 PM
#7

Ang medlemsantal, så är det väldigt vanligt på iFokus siter med högt medlemsantal och få aktiva. Det är väldigt lätt att bli medlem och många har flera olika nick. Och även om det inte är många som skriver så vet vi att många läser.

Din formulering ang Jehova stämmer bara in på Battlebitch på forumet. Vi andra är inte med i ngn sekt och tror inte på JV's sätt.

Jag upplever det inte som jobbigt om ngn utomstående "lägger sig i". Inte alls. Jag har inte ens haft synsättet att ngn är utomstående. Eller att vi är en liten sluten grupp. Tvärtom så ser jag forumet som till för dels de som redan är kristna och som vill ha gemenskap med andra kristna samt diskutera Guds ord.

Och dels ser jag det som en plats där människor med en längtan efter Gud kan få möjlighet att få mer kunskap och få chans att ställa sina frågor och prata om sina funderingar.

Tyvärr drar en sån här site även till sig sektmedlemmar, samt människor som anser sig vara "kristna" men som inte tror att Bibeln är Guds ord. Och som inte kommer hit för att de är nyfikna på kristen tro utan bara för att försöka förmedla sin tro, teosofi, lds, new age, jv osv.

Jag tycker det är roligt med nya människor och för gärna en dialog med dom MEN jag anser att man måste vara beredd på att sajten i grunden utgår från Bibeln. Det finns så många "ockulta" forum på iFokus, astrologi, andlig utveckling, existens, healing häxor, övernaturligt, osv dit man kan gå om man inte vill prata om Jesus utifrån Bibelns perspektiv.

bluemary
3/29/10, 9:23 PM
#8

Tack Tarmsaft för ditt fina inlägg.

Jag har full förståelse och som jag skrivit så många gånger,
nu ska jag bara läsa. Kram till er allihopa !Glad

Upp till toppen
Annons: