Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1985 ggr
Mona22
3/26/10, 8:59 AM

Så ledsen.

Imorse fick jag ett riktigt hemsk besked. Mina mamma ringde mig kl 6 och sade att pappa har dött. han har haft cancer i några år men trodde inte det var dags än.

Hur ska man orka med detta med ? Jag har så mycket att gå igenom redan.

Min man är hemma idag för min skull. Jag hade sett fram emot denna helg då vi skulle hitta på så mycket roligt men nu vet jag inte längre.GråterGråter

Annons:
bluemary
3/26/10, 10:41 AM
#1

Tankarna finns hos dig Mona.

Har själv varit med om att förlora min riktiga pappa och
min högt älskade nya pappa.

Skriv gärna  pm om du vill skriva av dig.

Kram ! /Anette

BattleBitch
3/26/10, 10:48 AM
#2

Jag beklagar sorgen, att mista någon är en av de svåraste .. om inte det svåraste här i livet.

Jag hoppas att du har vänner och familj omkring dig som kan stötta dig.

En vers från bibeln som kan vara lite till tröst;

Uppenbarelseboken21:3-4 Och jag hörde en hög röst från tronen säga: "Se! Guds tält är bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skall vara hans folk. Och Gud själv skall vara hos dem. Och han skall torka varje tår från deras ögon, och döden skall inte finnas mer; inte heller skall sorg eller skrik eller smärta finnas mer. Det som en gång var är borta."

Mona22
3/26/10, 11:13 AM
#3

#1 Tack så mycket.

#2 jag älskar det skriftstället. längtar till uppståndelsen då man får träffa de man förlorat. Längtar verkligen till den dagen. Jag vet att min pappa inte har ont längre och han vilar tills vi ses igen men det är jobbigt att inte ha honom här.

BattleBitch
3/26/10, 11:36 AM
#4

Precis .. Någon beskrev det som att vi alla är på ett tåg, vissa sitter och äter, umgås och pratar, men vissa ligger och sover längst bak i tåget. Dom är nära oss och med oss, och sen kommer tiden då dom vaknar!

Hoppas att du finner styrka att gå vidare och se frammåt *tröst & styrke kramar*

Mona22
3/26/10, 4:52 PM
#5

jo jag har också hört det. Man får se det som en sömn eller att han åker bort men det känns så konstigt att man inte kan besöka honom.Rynkar på näsan

OlgaMaria
3/26/10, 7:37 PM
#6

Gud välsigne dig Mona!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Camillhe
3/26/10, 10:52 PM
#7

Tröstkramar till dig. Jag förstår den enorma smärta du känner nu. Ber för dig och din familj!

Woodland
3/27/10, 2:31 PM
#8

21Marta sa till Jesus: Herre, om du hade varit här, så hade inte min bror behövt dö.

22Men jag vet i alla fall att Gud kan ge dig vad som helst om du bara ber honom om det.

23Jesus sa till henne: Din bror ska återvända till livet.

24Ja, sa Marta, när alla andra gör det på uppståndelsens morgon.

25Jesus sa till henne: Jag är den som uppväcker de döda och ger dem liv igen. Den som tror på mig ska leva, även om han dör.

26Han får evigt liv därför att han tror på mig och ska aldrig någonsin dö. Tror du det, Marta?

27Ja, Herre, svarade hon honom. Jag tror att du är Messias, Guds Son, den som vi väntat på så länge.

Johannes Ev. 11

Må Gud hjälpa dej i sorgen!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

bluemary
3/27/10, 3:17 PM
#9

Jag hoppas att du håller kontakten, vi finns här Mona !

Margareta
5/17/10, 10:42 PM
#10

Vet någon hur det går för Mona?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Mona22
5/18/10, 12:50 AM
#11

Det känns faktiskt bra nu. Jag var mest ledsen första tiden men nu är jag okej. Ser ingen anledning att gråta mera, jag måste gå vidare med mitt liv. Vi kommer ses igen i paradiset + alla andra jag förlorad och det gör att jag orkar med det.

Margareta
5/18/10, 1:02 AM
#12

Hej Mona - vad bra att du hör av dig - man undrar ibland när man läser en gammal tråd och inte hör mer.

Min mamma dog sista januari och februari/mars var tunga månader. Nu har det blivit en annan fas och jag gläder mig istället åt att minnas gammalt och se fram emot att få möta henne i himlen. Vi har så mycket att prata om - nya barnbarnsbarn om inte annat.

Jag blir snart mormor för andra gången och hon han aldrig förstå ens första eftersom hon var dement så länge.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Mona22
5/18/10, 1:10 AM
#13

Vad kul att få berätta om dina barnbarnsbarn när ni ses igen. 
Man får ju fortsätta kämpa på så gott det går även om livet känns tungt ibland .

Annons:
Margareta
5/18/10, 1:12 AM
#14

Jo visst är det så - jag sorterar kort och scannar och försöker se det ljusa i att jag fått ha en bra mamma.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

BattleBitch
5/18/10, 12:59 PM
#15

Vad skönt att höra att du tar dig igenom sorgen Mona. Många stannar upp och tappar morgondagen, glömmer hoppet och fördjupar sig i sorgen. Det viktiga är att man kan sörja, men ändå gå vidare och se att det fins en framtid Glad

Upp till toppen
Annons: