Annons:
Etikettjesus
Läst 2592 ggr
[dcpower]
5/3/10, 5:04 PM

En häftig dröm igen:D:D

jo, inatt drömde jag om 2014 igen(!!!!) fast i den här drömmen kom jesus fast han var en kvinna å vi kramades jättelänge å vi pratade om att nu e lucifers sista gång kommen å om jag minns rätt) sa jesus (elr jag) att jag inte behövde vara rädd för satan längre å sen gjorde jag en astralresa tillsammans med jesus å så åkte vi i ett rymd skepp(!!!!) för vi skulle till himlen det va sååå himla underbart att drömma den här drömmen nu har jag TVÅ drömmar att komma ihåg som betydde/betyder JÄTTEMKT för mig:D:D

Annons:
Camillhe
5/3/10, 9:31 PM
#1

Jag är glad att dina drömmar berör dig Dcpower. Men du har ett ganska stort arbete framför dig att urskilja kristen tro från New Age.

Budskapet i drömmen att du inte behöver vara rädd för satan är sant, tillhör du Jesus har satan ingen som helst makt över dig.

Men Jesus skulle aldrig ta dig med på en astralresa, det är ett new age begrepp, men bara du är medveten om det och kan se kärnan i dina drömmar är det jättebra:)

Har du ngn Bibel? Jag tror det är väldigt viktigt för dig att läsa Bibeln, och prata med Gud.

hassabacka
5/3/10, 9:58 PM
#2

Jag tror dock på andar o varför skulle inte Jesus som ande kunna ta med någon på resa? Det är inte otroligt för mig. Tror han liksom alla andra människor blir andar när de dör så varför inte…

Bry dig inte om vad tarmsaft säger då hon redan tror sig vara en gud som kan döma dig så. Det har man ingen rätt till. Tror du att det var jesus o du litar på det så var det så för dig. Var stolt över det istället för att ta emot negativitet…

OlgaMaria
5/3/10, 11:51 PM
#3

Det låter som en härlig dröm! :)

Hur menar du att du gjorde en astralresa med Jesus i det här fallet?

Hoppas du har en bra kväll!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
5/4/10, 12:31 AM
#4

DC, lilla vän,

Börja med att läsa Johannes Evangelium. . även om du inte förstår allting - läs!

Du behöver Guds ord - inte drömmar.

Jag ber för dej!

Mvh  Glad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[dcpower]
5/4/10, 11:08 AM
#5

jaha:):) jag trodde man kunde komunicera med  Gud/jesus via drömmarna fast det kanske inte går???? jag e fortfarande ny inom detta å behöver lära m ig mer ha har fortfarande ganska mkt new age i huvudet inte medvetet utan omedvetet å det här kanske kristendommen e new age???? att kommunicera i drömmar dte e bra att jag får veta så jag lär migSkrattandeGlad

OlgaMaria
5/4/10, 1:54 PM
#6

Gud kan tala till oss genom drömmar men det är inte ett sätt för oss att kommunicera med Gud utan ett sätt för honom att kommunicera med oss isåfall. Man måste analysera innehållet i drömmen för att se om det är bibliskt eller inte.

Sen kan ju vi drömma drömmar om Jesus som bara är en dröm och inte sänd från Gud. Det kan vi inte styra över direkt mer än att be att vi ska drömma bra drömmar och vara beskyddade från dåliga drömmar.

Vi drömmer inte för att kommunicera med Gud, utan vi ber och läser Bibeln. :)

Det kanske är så att du tänker väldigt mycket new age fortfarande, men ta det lugnt och fortsätt sök Jesus och ställ många frågor så hittar du rätt.

Utan att veta så jättemycket om ERA, så vet jag i alla fall att de är new age. Jag lyssnade också på dem när jag var yngre och tyckte de var jättebra, och jag tror inte det gör så mycket skada, men du kanske ska lyssna på kristen musik nu så allt blir tydligare. Jag vet inte om ERA kanske kan ha en negativ påverkan. Jag vet ju inte vad det är de sjunger om egentligen…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Highness82
5/4/10, 7:12 PM
#7

Vid början av min tid som nyfrälst hade jag en dröm. Jag drömde att jag stod i ett hus som var helt förfallet, och det fanns knappt något tak, eftersom hela huset höll på att falla. jag stod i huset och kollade ut mot havet och visste att något skulle hända.  Plötsligt kommer Jesus fram mot mig och säger något i stil med: Skall vi gifta oss? Och han började tala om bröllop.

Om jag hade trott att denna drömmen var från Gud så hade jag nog trott att jag är Kristi Brud. Men jag har tron på Kyrkan är Kristi brud och inte en specifik person, detta gör att jag inte tror på drömmen. Att drömmen inte kommer från Gud.

Men däremot så hade jag en annan dröm som jag känner är från Gud.  jag drömde att jag var i huset där mormor och morfar hade bott då de levde. Jag var på övervåningen, och skulle typ sova. Plötsligt så började en massa demoner att attackera mig, jag som blev livrädd ställde mig på knä i sängen, blickade upp mot taket och ropade på Jesus. Och varje gång som jag ropade på Jesus och de här demonerna försökte attackera mig, så kunde de inte nå mig. Det var som en mur runt hela mig, så några decimeter från mig, flög de in i något och exploderade och elden nådde mig aldrig, utan flög förbi mig. Och de försökte flera gånger att attackera mig, men varje gång jag ropade på Jesus så hände samma sak.  Och till slut så försvann den här rädslan, och började då ropa på Jesus med trygget i kroppen. Och ungefär då vaknade jag!

Du DC power verkar rätt så intresserad av drömmar, Jag hänvisar dig till Danielsboken i Gamla testamentet.  Jag tror att du kommer tycka att den boken är intressant, därför att Daniel var en drömtydare och hade fått den gåvan från Gud! :D Jag kom att tänka på Danielsboken när jag läste i den här tråden! :D

[marion69]
5/9/10, 1:52 PM
#8

För Gud är allt möjligt. Jag skulle vilja säga att behåll det som är bra och förkasta det som inte är bra. KRAM!

[marion69]
5/9/10, 1:55 PM
#9

DC. Lyssna på KIM WALKER och Jesus Culture. Dom är jättebra. Hon är verkligen smord för sången och det är lite mer modern musik. Här kommer en länk till en av låtarna. Kul att du hittat "hem".

JESUS CULTURE

och en till låt Man riktigt får rysningar när man lyssnar på hennes låtar, dels för hennes röst och man känner att Gud är med henne.

BattleBitch
5/9/10, 2:38 PM
#10

dcpower

Gud talar inte till oss i drömmar om man tror på den kristna tron dvs ;)

Vi kan tala till Gud i bön, han kan svara oss i sitt ord eller vägleda oss i livet om det behövs.

Drömmar är när hjärnan bearbetar allt vi upplevt och alla tankar och kännslor som har berört oss, det har inget med Guds ord att göra :)

Camillhe
5/9/10, 2:46 PM
#11

Varför skulle Gud inte tala till oss i drömmar? Det gör Han ju i Bibeln ganska många ggr!

Däremot är inte alla drömmar som handlar om Gud, från Gud. Därför behöver vi gåvan att urskilja vad som är vad.

BattleBitch
5/9/10, 3:10 PM
#12

#11

Förr i tiden gjorde Gud bruk av drömmar för att ge människor varningar, anvisningar och profetior. Men nu är det inte på samma sätt.

Drömmar från Gud omtalas i Matteus 2:13, 19, 20; 1 Kungaboken 3:5; 1 Moseboken 40:1-8.

Hebr. 1:1, 2: "Gud, som för länge sedan vid många tillfällen och på många sätt [bland annat genom drömmar] talade till våra förfäder genom profeterna, har vid slutet av dessa dagar talat till oss genom en Son [Jesus Kristus, vars läror finns nedtecknade i Bibeln]."

1 Kor. 13:8: "Vare sig det finns gåvor till profeterande [och profetior som Gud ibland förmedlade till sina tjänare genom drömmar], skall de tas bort."

2 Tim. 3:16, 17: "Hela Skriften är inspirerad av Gud och nyttig till undervisning, … så att gudsmänniskan kan vara fullt duglig, fullständigt rustad för allt gott verk."

1 Tim. 4:1: "Men det inspirerade uttalandet säger uttryckligt att i senare tidsperioder skall några avfalla från tron, i det de ägnar uppmärksamhet åt vilseledande inspirerade uttalanden [ibland förmedlade i drömmar] och demoners läror."

hassabacka
5/9/10, 3:36 PM
#13

Snälla ni en fråga? Vad tror ni själva? Menar citera en bok är lätt men vad tror NI?

Annons:
BattleBitch
5/9/10, 3:40 PM
#14

#13

Jag tror på det som bibeln säger. Jag är övertygad om att drömmar är till för att hjärnan ska berarbeta alla tankar, känslor och upplevelser. Inget annat :D

[marion69]
5/9/10, 3:40 PM
#15

Jag har fått drömmar från Gud många gånger. Jag tror inte att man som människa ska försöka begränsa Gud. Det är min åsikt.

BattleBitch
5/9/10, 4:18 PM
#16

#15

Vad säger Gud till dig i drömmarna?

Camillhe
5/9/10, 5:26 PM
#17

Battlebitch citerar återigen en Bibeltolkning som kristna inte anser vara korrekt, nämligen Jehovas Vittnes "egna" översättning. Därför klistrar jag in de korrekta texterna från Svenska Bibelsällskapets sida.

Eftersom sekten JV anser att Jesus redan kommit tillbaka 1914 anser de att det fullkomliga kommit, medans kristna tror att det syftar på när Jesus kommer tillbaka och att gåvorna från Gud som beskrivs i Korintherbrevet fortfarande är aktiva och ges till kristna.

Hebr. 1:1, 2:
1Många gånger och på många sätt talade Gud i forna tider till våra fäder genom profeterna, 2men nu vid denna tidens slut har han talat till oss genom sin son, som han har insatt till att ärva allting liksom han också har skapat världen genom honom.

1 Kor. 13:8:
8Kärleken upphör aldrig. Den profetiska gåvan, den skall förgå. Tungotalet, det skall tystna. Kunskapen, den skall förgå. 9Ty vår kunskap är begränsad, och den profetiska gåvan är begränsad. 10Men när det fullkomliga kommer skall det begränsade förgå.

2 Tim. 3:16, 17:
16Varje bok i skriften är inspirerad av Gud och till nytta när man undervisar, vederlägger, vägleder och fostrar till ett rättfärdigt liv, 17så att den som tillhör Gud blir fri från sina brister och rustad för alla slags goda gärningar.

1 Tim. 4:1:
1Anden säger uttryckligen att under den återstående tiden skall några avfalla från tron och lyssna till andar som bedrar och till demoners läror,

Camillhe
5/9/10, 5:27 PM
#18

Hassabacka, du får inte gå in i alla trådar här och kritisera allt. Du kan ifrågasätta men skapa då en egen tråd.

hassabacka
5/9/10, 5:28 PM
#19

Meen kom igen jag undrar bara det kan jag ju få göra är det jobbigt att bli ifrågasatt?

Camillhe
5/9/10, 5:32 PM
#20

Det är väldigt respektlöst av dig att ifrågasätta i alla trådar. Det här är ett kristet forum, vilket du bör respektera och låta oss ha dialoger med varandra utan att behöva ägna tid åt din skepticism i varenda tråd. Starta gärna en egen tråd med sånt du undrar över.

Annons:
[marion69]
5/9/10, 6:41 PM
#21

#16 Det är privat.

hassabacka
5/9/10, 6:57 PM
#22

Bra håll det privat de kommer inte kunna ta det annars..

BattleBitch
5/10/10, 10:08 AM
#23

#19

Fråga på du .. Det här är ett forum. Alla är välkomna att komma med sina funderingar. Skrattande

#17

Så länge du falskligen anklagar mig för att tillhöra en sekt så tänker jag inte prata med dig!

Woodland
5/10/10, 2:08 PM
#24

# 23

Så länge du falskligen anklagar mig för att tillhöra en sekt så tänker jag inte prata med dig!

TS's synsätt på de som följer Vakttornets lära är d.s. som de övriga kristna på sajten.  Det är inte TS som ska tillrättavisas här.

Giller du inte detta kan du söka dig annestädes och posta där.

Mvh

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Hallifax
5/10/10, 3:16 PM
#25

#24

Jag tycker det är tråkigt att man ska behöva be folk med annorlunda förhållningssätt att söka sig "annestädes" hela tiden. Det är faktiskt ganska trist att behöva se, för det här var inte första gången.

Battlebitch ska söka sig "annestädes" och hassabacka får inte ens skriva i tråden. Kan vi inte istället acceptera varandras oliktänkande och föra respektfulla diskussioner?

Camillhe
5/10/10, 3:45 PM
#26

Om du läser om sajten, så ser du att siten är en kristen sajt som är till för kristna och de som söker eller är nyfiken på Jesus.

Om du går in på ett kaninforum och skriver svar i massor av olika trådar där folk vill ha hjälp med sina kaniner, men du svarar utifrån hur hamstrar fungerar, så är inte det riktigt hållbart eller hur?

Du skulle förmodligen bli avstängd ganska snabbt också om du fortsatte.

Battlebitch och Hukansson är inte kristna enligt merparten av kristenheten i världen.  Deras sekt/kult/samfund har gått ifrån kristendomen och startat egna "kyrkor" som har en helt annan tro än resten av den kristna omvärlden.

Om du läser lite om Jehovas Vittne och LDS så tror jag att även du kan hålla med om att det är sekter.

Då syftet med sajten är att ha gemenskap i Kristus samt finnas till för människor som vill lära känna Honom blir det problematiskt när det kommer hit sökare som i den här tråden dc power och fokuset hamnar på att förklara att JV är en sekt, bemöta Hassabackas skepticism etc. istället för att kunna ge h*n den uppmärksamhet och det stöd h*n behöver.

Vill man diskutera och evangelisera en annan tro än den siten står för, kan man ju ganska enkelt starta ett eget forum för det.

Hallifax
5/10/10, 4:05 PM
#27

#26

Hamstrar och Kaniner är väldigt lätta att obeservera och studera, och det är därmed väldigt lätt att dra slutsatser om dem. När det gäller tro är ju sakfrågan en helt annan. Ingen kan bevisa att deras tro är den rätta.

Därför skulle jag tycka det var trevligt om man var mer öppen mot människor av en annan trosuppfattning. (Även om jag naturligtvis delar din uppfattning om att Jehovas vittnen är en sekt.)

Annons:
hassabacka
5/10/10, 6:41 PM
#28

Det jag ser som ett mönster här liksom i andra forum är just det att man inte kan ha respekt för att andra undrar. Jag går inte på någon av er men jag ifrågasätter. Det handlar inte någon gång om någon person utan mer allmän tro. Varför ta det så personligt?

Woodland
5/10/10, 9:45 PM
#29

# 25

Jag tycker det är tråkigt att man ska behöva be folk med annorlunda förhållningssätt att söka sig "annestädes" hela tiden.

Hela tiden?!?  Nej, mycket sällan.

Mvh

# 28

Personligt?  Nej.

Skriver man att man tillhör en annan religion/sekt så skall man också stå  för det och det är helt OK att diskutera utifrån det.   Det är en falsk varudeklaration och en smyginfiltration av forumet för de som inte vet vad Vakttornet står för att påstå att läran är kristen.  Och detta synsätt av Vakttornet står 99.9% av världens kristna bakom.

Och min tillsägelse i # 24 var given med omsorg om DC Power.  Fattar du nu?

Mvh

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

BattleBitch
5/10/10, 11:08 PM
#30

#24

Läs om läs rätt.

BattleBitch
5/10/10, 11:09 PM
#31

#25

Jag är helt inne på din linje :)

Upp till toppen
Annons: