Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 3079 ggr
[dcpower]
2010-08-14 23:58

märkligt tecken

igår brände jag upp  mina tarotkort plus pentagrammet sen idfag upptäckte jag att jag glömt en kortlek till å då på kvällen gick jag å rev sönder allt ute å då hör jag ett får som bräker juättehögt å det kändes jättenära å då började jag inbilla mig att fåret va för å äta upp mig p.g.a att jag tog sönder korten men så tänkte jag det står nått om lamet i bibeln (jag tror det kan va jesus som e lammet elr nån väldigt god ande) då tänkte jag att Gud blev glad att jag hade sönder tarotkorten fast det kändes svårt för mig elr så va det djävulen som va arg va tror ni djävulen elr Gud jag tror så här efteråt att det va Gud eftersom får/lamm brukar assoscieras med Gud:):) vore kul å höra va ni tror m.v.h dcpower

Annons:
OlgaMaria
2010-08-15 22:13
#1

Hej dcpower!

Vad glad jag blir att höra att du tagit tag i saken och gjort dig av med de där sakerna nu. Underbart!! Jag är glad för din skull!
Oj, jag vet inte alls när det gäller fåret/lammet. Synd att jag inte var där med dig! :) Hoppas du inte tänker för mycket på det. Jag har i alla fall svårt att avgöra om det var ett tecken ifrån Gud eller djävulen eller bara något naturligt. Fanns det får där i närheten eller?

Och oavsett VAD det var så kan vi välja vad vi ska ta till oss och vad vi ska tänka på… och Jesus beskriver sig själv som lammet som blev slaktat och tog bort all världens synd, så att vi kan bli räddade från allt som är destruktivt och komma till Gud och bli räddade helt och hållet.

Så du kan nog tänka på att det var Gud som skickade sitt får (Jesus) för att rädda dig från djävulen och försona dig helt med Gud. Jag tror att denna handling du gjorde verkligen var betydelsefull både för dig och för Gud! Kram!

I Gamla Testamentet offrade man lamm till Gud för att få förlåtelse för sina synder. När Jesus offrade sig själv för oss gav han ett fullkomligt offer som räcker för ALLA synder, och det lammet, Jesus, har makt att befria oss från synden och syndens alla destruktiva konsekvenser, men vi måste också offra det som inte är bra till Gud, då kommer Jesus och befriar oss. Och det gjorde du när du gjorde dig av med de här grejerna. Jag är stolt över dig!

Till andra som vill svara dcpower - Om du bara vill ifrågasätta henne så gör inte det, hon har många gånger förut sagt att hon inte vill ha svar från skeptiker och de som inte är kristna. Var vänlig och respektera det. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[dcpower]
2010-08-15 23:00
#2

Tack för ditt svar å förlåt att jag inte varit härinne så mkt jag har helt enkelt haft andra saker för mig å så var jag på semester i trosa en vecka med boendet(jag bor på boernde för jag har funktionshinder som gör att jag behöver lite mera hjälp men meningen e att jag ska klara mig själv i en helt egen lägenhet framöver) ja hehe ni skulle sett mig när jag rev sönder korten å jag hörde det där fåret jag blev jättterädd å trodde det skulle äta upp mig för jag va dunm nog en gång å såg filömen black sheep för flera år sen å när jag hörde fåret satte black sheep filmen fantasier i huvudet å jag blev rädd att det skulle bita ihjäl mig men då kom jag på att fåret förknippas med bibeln å det konstiga va att det va bara ETT får som lät helav tiden det va inte flera så det va lite skumt men en sak kan jag säga att det va nog inte för å bita ihjäl mig utan det va nog något bra:):) tack för att du svarade kram dcpower

OlgaMaria
2010-08-16 17:38
#3

:) Ah ok. Läskiga filmer och historier har ju en viss förmåga att stanna kvar i oss och ploppa upp i vår fantasi lite när som helst. Nu skulle jag aldrig kolla på en skräckfilm för usch man behöver verkligen inte fler saker att skrämma upp sig över. :) Men man får försöka vända tankarna till något bra. Man får tänka på de goda liknelserna som finns om får och lamm i bibeln. :)

Hoppas det ska gå bra för dig med allting så att du kan få en egen lägenhet i framtiden! Och det är bra att du har haft saker för dig. Du behöver inte be om ursäkt för att du inte varit här. Vi vill finnas till för dig när du har ett behov men du behöver inte känna att du måste vara här! Det gläder oss så mycket att du har en kyrka att gå till. Det är nog viktigare! :) Gud välsigne dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[marion69]
2010-08-20 13:15
#4

Jag har upplevt att man kan få andligt motstånd när man vänder från mörkret till ljuset, det kan också handla om att man ska göra något GOTT som är guds vilja, så har det hänt saker å ting i min närhet.. tex att något brakar i lägenheten eller så.

En rolig grej som hände en gång är:

En gång skulle jag resa iväg nånstans (förra året) och bad Gud att påminna mig om att ta med mig bibeln.

Jag skulle precis till att åka (utan bibeln) och då ramlar bibeln ner från bokhyllan med ett högt brak. Det var häftigt  :-)

OlgaMaria
2010-08-20 18:20
#5

#4 Vad tänker du på när du säger att du vänt från mörker till ljus?

Jag får dock en stark känsla av att det inte var Gud eller någon god kraft som puttade ner Bibeln från din bokhylla… :-/

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[marion69]
2010-08-20 23:12
#6

#5 ja, tex en gång när jag kommit bort från Gud ett tag och sedan skulle på själavård med förbön och sånt, så här det en massa konstiga saker i min lägenhet.

Det var iallafall någon som ville påminna mig om att inte glömma att ta med bibeln.

Annons:
OlgaMaria
2010-08-20 23:44
#7

#6 Mm… jag tror också att det kan vara precis som du säger, att det kan bli motstånd när vi ska göra det som är bra, och när vi vill närma oss Gud, så kan det hända lite skumma saker. Men om det händer fysiska saker i vår lägenhet till exempel så kan det mycket väl betyda att vi tidigare öppnat dörren för saker som Bibeln talar emot, och när vi väl närmar oss Gud, så händer det grejer.

Även om det var bra att du kom ihåg din Bibel den där gången, så tror jag inte att källan bakom den händelsen var god. Det är helt olika saker vad som verkar vara resultatet av något, och vad som är källan bakom, och källan är viktigast, för vi har egentligen för begränsad kunskap för att helt kunna bedöma vad som är ett bra resultat. Men vet vi att källan är Gud vet vi också att resultaten blir bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Zynell
2010-08-28 22:15
#8

#0 Får jag bara fråga … varför brände du korten?

(Nej, jag är inte en s k skeptiker. Har inte följt det här forumet, bara tittat in då och då och blev bara nyfiken på vad orsaken till att du brände korten är.) Glad

[dcpower]
2010-08-28 23:26
#9

ja, jag ville bli kristen å så sant som det står i bibeln ska man inte tyda tecken å tarotkort e ju som å tyda tecken å jag vill inte ensb veta vem jag fick kontakt med när jag höll på med korten även om mkt hör tilln inutitionen så kan andar oxå komma in å kommunicera via korten ja jag kände att jag ville följa jesus å därför brände jag korten:):)

Upp till toppen
Annons: