Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3517 ggr
OlgaMaria
9/2/10, 7:13 PM

Gudstro är det enda vetenskapliga

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
igorflickan
9/2/10, 8:38 PM
#1

Precis så tror jag också att det är!!!

En klok man sa till mig en gång:" Ingenting kan inte skapas av ingenting hur lång tid det än får på sig"

Woodland
9/2/10, 9:24 PM
#2

Intressant!  Tack för artikeln!

Mvh

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Emmyjane
9/2/10, 10:47 PM
#3

Kul jag ska läsa Religionsvetenskap i höst få se om jag kan få användninga av artikeln

OlgaMaria
9/2/10, 11:00 PM
#4

:) Lycka till med studierna

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Emmyjane
9/3/10, 1:00 PM
#5

Tack!

Jag får nog be om förbön för att stärka motivationen att verkligen studera. Det är ju ett ansvar att se till att verkligen ta till sig det man behöver.

Moonwing
9/6/10, 1:41 PM
#6

ThereseiaW ,  ..Hmm där tror jag du "tryckte på Pudelns kärna", nästan alla tror på att något blev,  "medvetet till".. i Begynnelsen!

 ..det "enda" Skäms  vi inte kommer överens om på vårt härliga klot -är hur vi skall bemöta denn* Skapar- Kraft, eller kalla den.

 Den förändringen måste, tror jag börjar i oss själva..att vi vill ha större förståelse för varför allt sker, och varför..

…Jesus , var här för att vidga allas medvetande med hjälp av kärleken till just Skaparkraften och medmänniskan!

..dvs..få människor att börja omvärdera sina liv på ett djupare sannare sätt -så de levde i enlighet med sitt innersta väsen..som i förlängningen är , Guds avbild..Flört -som vi alla är skapade till, och har ett visst ansvar att leva upp till..

"Men om en människa för flera tusen år sedan fick en uppenbarelse om skapelsen och blev ombedd att skriva ned den, hur skulle det ha sett ut? Ekvationer skulle ingen begripa, de skulle snabbt vara glömda.

-Jag tror personen fick se skapelsen i snapshots. Han fick besöka olika tidsepoker som han kallade dagar, och skrev ned vad han såg så noggrant han kunde."

 …-mycket bra formulerat-lärdomarna kommer till oss allt eftersom  vi strävar emot/är, på för mognadsgrad..vad vi än tror på..

(ber om ursäkt över min feta stil, som alltid hänger sig-när jag vill byta!)Skäms

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Internettan
9/7/10, 7:26 AM
#7

…Jesus , var här för att vidga allas medvetande med hjälp av kärleken till just Skaparkraften och medmänniskan!

Var han? :)

"Every point of view is a view from a point."

Camillhe
9/8/10, 2:47 AM
#8

Ja man kan uttrycka det som Moonwing gör, det är inte fel i sig. Men framför allt sändes Jesus för att vi skulle kunna få förlåtelse och leva i en relation med Gud igen utan offer och ritualer.

Moonwing har ju lite annorlunda syn, kanske lite linknade den tron du Internettan hade när du kom hit. Som kristen undviker man nog att uttrycka sig som "att vidga medvetande" etc då det onekligen drar tankarna till esoterism och new age.

Jag skulle vilja uppmuntra oss alla till att försöka hålla oss on topic i trådar och starta nya trådar när det drar ifrån huvudämnet:)

Kram på er.

Moonwing
9/11/10, 2:48 AM
#9

"…Jesus , var här för att vidga allas medvetande med hjälp av kärleken till just Skaparkraften och medmänniskan!"

"..framför allt sändes Jesus för att vi skulle kunna få förlåtelse och leva i en relation med Gud igen.."

..naturligvis är detta samma sak.SkrattandeFlört

-att vi "pratar olika språk", på sajter vars inriktningar är just olika .. kanske får oss att tro "att grannen menar något annat.."

..Och det var inte min mening att verka "bufflig", absolut inte-jag skall försöka hålla mig till rätt språk hos er! Tungan ute

..jag själv försöker förstår  mer av allas sätt att  se på sin egen andliga värld..-för det gynnar min själ, helst skulle jag vilja få en så omfattande vishet så inga ord behövdes..dvs heller inga missförstånd..men det är bra att du påminde mig, Camillhe!..

..-no hard feelings..Internettan!SkämsFlört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Camillhe
9/11/10, 5:48 AM
#10

oj nu blev det missförstånd. Jag känner ju dig lite Moonwing och ville nog mest klargöra att man kan uttrycka sig som du gjorde men att det inte direkt är vanligt bland kristna.

Jag tycker inte du var bufflig alls och menade inget illa med mitt inlägg.

Och det jag skrev ang OT var allmänt riktat då vi i flera trådar så ofta går ot och det är bättre att starta nya trådar om man vill diskutera ett annat ämne än rubriken säger, dels för att det blir enklare att hitta om man vill söka på ett ämne även för människor som tex googlar på ett ämne.

Så överlag var det riktat till alla, inklusive mig själv:D

Internettan
9/11/10, 11:25 AM
#11

#9:

Glad Då är jag med!

"Every point of view is a view from a point."

Moonwing
9/11/10, 1:47 PM
#12

Nä, men jag kan nog gå till överdrift när jag "håller på med mitt"..-så helt lugnt för mig, det är en ynnest å få vara här!..får bli lite mer aktiv med inlägg med..Tungan uteFlört

PUSS på Er!..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

54321
10/9/10, 8:13 PM
#13

Varför tror ni att någon slags gud hör er bön och skall hjälpa er med era problem? Jorden är endast som ett sandkorn i sahara (universum)Kosmos är ungefär 13 miljarder år.Varför skulle någon slags gud uppenbarat sig för 6000 år sedan? (enligt jehovas vittnen, ungefär lika lång ti enligt kristendomen.(skapelseberättelsen i moseboken). ID intelligent design.påstår att livet skapades för 6000 år sedan. Människor levde med dinosaurier) Dom har bland annat glömt evolutionen.

Annons:
Thinker
10/9/10, 10:27 PM
#14

Därför att vi har undersökt saken och kommit fram till att det är den logiska förklaringen.

Upp till toppen
Annons: