Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2836 ggr
LindaV-norr
2010-12-18 20:20

Tråkiga helger!!!

Jag har ett lyxproblem nämligen tråkiga helger.

Jag är ganska nykristen så de kristna jag umgås med är de i hemma(cell)gruppen, vi träffas en gång i veckan på vardagen, altså inga som jag jämt umgås med.

Andra kompisar dricker på helgerna så de är bara jobbiga att umgås med.

Är dessutom fattig student så att "hitta på" något kostar oftast pengar.

Någon som har förslag på vad man ska göra för att inte bara sitta å tröst äta till något dåligt på TVn???

Tipps snäll : )

Annons:
Woodland
2010-12-19 21:01
#1

Hejsan!

Gudstjänst är bra - olika kyrkor och tider. Finns fantastiska predikningar på You Tube.   Du kan också hänga här.  Glad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Lidan
2010-12-21 21:25
#2

Finns det någon alternativ Jul du kan söka upp?Eller  känner du några i kyrkan som pass väl som du kan kontakta?komma hem till el.bjuda hem.

Här i Lidköping ordnar kyrkorna Julfirande.

Denna gång är det i Missionskyrkan.

Finns det något liknande där du bor?

Camillhe
2010-12-28 05:52
Junihno
2011-01-05 18:47
#4

Hej,

Mitt tips är att gå ut som vanligt, äta umgås med troende och icke-troende. Var ett ljus i folks helger. Väck en nyfikenhet med din tro.

Du kan även lära känna herren bättre, läs bibeln, be, lyssna på kristen musik. Ta en promenad med en predikan i lurarna.

Att vara kristen kan vara svårt. Frestelser kommer och det är bra att inte utsätta sig för dem, men samtidigt ska du inte vara rädd för dem.

Lycka till!

markazits
2011-01-08 22:11
#5

Titta runt i olika kalendrar hos olika kyrkor: Det händer mycket mer i det kristna livet än man först kan tro, och i varje fall i min stad så är det väldigt ekumeniskt och alla är välkomna oavsett samfundstillhörighet.

Sedan tror jag inte man ska isolera sig själv heller. Jag tror inte man behöver utsätta sig för de värsta frestelserna, men var med dina vänner och var ett gott föredöme för andra.

Lycka till!

--
Maria
Hemsida: www.markazits.com
Blogg: tauson.net

--

LindaV-norr
2011-03-09 17:26
#6

Ursäkta om jag inte varit inne här på länge.

Tack alla för bra och upplyftande svar. Att kolla vad andra kyrkor har på helgen ska jag  verkligen göra.

Linda

Annons:
Camillhe
2011-03-10 02:38
#7

hej, skulle bara kolla vad "anmal" betydde, och klickade pa den. Vill alltsa inte anmala Lindas inlagg.

Upp till toppen
Annons: